Winnaars Safe Maintenance Award Benelux 2016

VPK Paper en Compressor Products winnen Safe Maintenance Award Benelux 2016

22 APRIL 2016, GOIRLE, NEDERLAND
VPK Packaging heeft de SMAB gewonnen in de categorie eigen technische dienst en Compressor Products in de categorie technische dienstverleners. De vakjury prees het Belgische bedrijf VPK Packaging voor de veilige en verantwoorde manier van werken in de branche voor karton verpakkingen en gerecycleerd papier. Compressor Products werd onder anderen unaniem gekozen vanwege de grote betrokkenheid van het eigen personeel bij veilig werken. Het is de zesde keer dat deze toonaangevende prijs in technische dienstverlening werd uitgereikt.

VPK Paper en Compressor Products, winnen Safe Maintenance Award Benelux 2016

“Van papier naar praktijk vertalen, dat is wat de winnaars onderscheidt.”

VPK Paper heeft de SMAB gewonnen in de categorie eigen technische dienst en Compressor Products in de categorie technische dienstverleners. De vakjury prees het Belgische bedrijf VPK Paper voor de veilige en verantwoorde manier van werken in de branche voor karton verpakkingen en gerecycleerd papier. Compressor Products werd onder anderen unaniem gekozen vanwege de grote betrokkenheid van het eigen personeel bij veilig werken. Het is de zesde keer dat deze toonaangevende prijs in technische dienstverlening werd uitgereikt.

Een prijs winnen, dat klinkt vooral erg leuk. Maar de organisatie van de Safe Maintenance Award streeft met haar toekenning een belangrijk doel na: een verantwoorde beroepsuitoefening en veilige omstandigheden voor werknemers in de maintenance sector. Uit recente cijfers van het CBS blijkt namelijk dat een kwart van de bedrijfsongevallen plaatsvindt op industriële locaties zoals fabrieken en reparatiewerkplaatsen. Jurylid van de Safe Maintenance Award en veiligheidskundige Jan van Herk: “Er zijn ieder jaar te veel ongevallen in deze sector. Aandacht hiervoor is essentieel bij het terugdringen en verbeteren van de veiligheidsbeleving van werknemers in installatie en onderhoud.”

De Safe Maintenance Award wordt jaarlijks tijdens de maintenance vakbeurs in Antwerp Expo uitgereikt door een onafhankelijke jury bestaande uit negen deskundigen. De winnaar ontvangt o.a. een cheque voor de aanschaf van professionele werk- en veiligheidskleding van HaVeP Workwear/Protective wear. De Safe Maintenance Award is een initiatief van werkkledingproducent HaVeP en Stichting Safety at Work.

————————————————————————————————————————

Einde persbericht

Noot voor de redactie

Voor meer informatie en/of het opvragen van beeldmateriaal neemt u contact op met Daniek van Son.

Email: d.vanson@vptex.com

Telefoon: +31 (0) 13 531 33 83

Bron: CBS (2016) Vallen op werkvloer meest genoemd als oorzaak arbeidsongeval. Geraadpleegd op 15-4-2016 van: https://www.cbs.nl/nl-nl/nieuws/2016/05/vallen-op-...

"“Het algemeen niveau is gestegen, het begrip veiligheid is belangrijk geworden en dit wordt in de praktijk duidelijk doordat mensen zichtbaar maatregelen nemen."" Peter van Nierop, Safety at Work