Winnaar BOV trofee 2016 bekend

HAVEP krijgt waardering voor ondernemersvisie

02 DECEMBER 2016, GOIRLE, NOORD-BRABANT
HAVEP heeft veel waardering gekregen voor de ondernemersvisie. HAVEP is een toonaangevende speler op de internationale markt voor professionele werk- en veiligheidskleding in hoogwaardige textielweefsels. De onderneming was finalist voor de BOV trofee van Junior Kamer Hart van Brabant. Spuitgietbedrijf Naber Plastics uit Waalwijk won de prijs. Thema van de uitverkiezing was ‘voorsprong door innovatie’.

Innoveren is binnen de werkkleding branche geen kwestie van willen maar van doen, vallen en weer opstaan. Met een team van vooruitstrevende leveranciers en business partners wil HAVEP de werkkleding markt verrassen. De intensieve en toegewijde samenwerking met leveranciers en dealers komt tot uitdrukking in een kleding-retoursysteem dat nu wordt opgezet om oude werkkleding op te halen en in de keten terug te brengen. ‘Het is prachtig om te zien hoe alle lagen binnen de textiel keten bereid zijn om mee te werken aan innovatieve, duurzame oplossingen voor de toekomst’, zegt Anna van Puijenbroek, die trots is op de finaleplaats.

‘We bestaan al zo lang en een groter contrast met het thema innovatie is bijna niet voor te stellen’, zegt Anna, ‘toch past het thema ‘Voorsprong door innovatie’ perfect bij ons.’ Anna van Puijenbroek heeft als 5e generatie het stokje van de 4e generatie overgenomen binnen het 151 jaar oude familiebedrijf. Zij spreekt graag over een 151 jarige start-up om daarmee aan te geven met welke energie en overtuiging Van Puijenbroek vernieuwt. ‘We investeren in vele innovatieve projecten zoals duurzame doeksoorten, recyclen van kleding en cradle2cradle. We onderscheiden ons onder anderen door het gebruik van sensortechniek in kleding, om veilig werken te stimuleren. HAVEP is pionier op het gebied van duurzaam ondernemen.’ Vorig jaar kreeg Van Puijenbroek Textiel het predikaat ‘Koninklijke’.

"‘We bestaan al zo lang en een groter contrast met het thema innovatie is bijna niet voor te stellen, toch past het thema ‘Voorsprong door innovatie’ perfect bij ons.’ " Anna van Puijenbroek, Commercieel directeur HAVEP