Van Puijenbroek Textiel neemt aandelen Alberto Design BV over

02 FEBRUARI 2012, GOIRLE
Van Puijenbroek Textiel, eigenaar van de merken HaVeP en Bucofa, heeft met ingang van 1 januari j.l. de aandelen overgenomen van Alberto Design BV. “Dit ontwerpbureau maakt kledingpatronen en designs en heeft een ruime ervaring op het gebied van bedrijfskleding”, zegt Rob Kwaspen, een van de directeuren bij Van Puijenbroek Textiel. “Een goede partner voor ons, die een substantiële bijdrage levert aan de verdere professionalisering van onze productontwikkeling.”

Klant centraal
De overname past in de strategie van Van Puijenbroek Textiel. Het bedrijf startte recentelijk met het bouwen van een quick response unit in Macedonië, zodat zij nog sneller kleding kan produceren. Met de overname van Alberto Design haalt het textielbedrijf ook het ontwerpen van de kleding in huis en kan daarmee nog beter inspelen op de vraag van de klant. Kwaspen: “We kunnen onze klanten zo niet alleen sneller bedienen, maar zijn ook flexibeler. Dat sterkt ons in de groei die we willen doormaken.”

Verhuizing
Alberto Design verhuist naar de locatie van Van Puijenbroek Textiel in Goirle om de gemeenschappelijke voordelen ten volste te kunnen benutten. Albert Wagenaar en zijn team blijven zelf actief en zijn ook vanuit de nieuwe setting herkenbaar als Alberto Design. “Onze dienstverlening blijft hierdoor op dezelfde goede wijze voortbestaan: met persoonlijke aandacht en direct contact”, aldus Wagenaar. Beide partijen zijn tevreden met het behaalde resultaat. Door het benutten van elkaars kennis en contacten verwachten zij samen een groter deel van de markt te kunnen bedienen.

Van Puijenbroek Textiel is een internationaal toonaangevende leverancier op het gebied van hoogwaardige, professionele bedrijfskleding. Het bedrijf werkt voor opdrachtgevers in Noord-, West- en Midden-Europa en ver daarbuiten. Met de merken HaVeP en Bucofa  beschikt Van Puijenbroek Textiel over een breed en diep assortiment workwear en protective wear voor nagenoeg iedere branche.

EINDE
=======================================================

Contact:
Neem voor meer informatie contact op met een van de directieleden
Huub Zegveld of Rob Kwaspen, bereikbaar onder nummer +31 13 5313233.