Van Puijenbroek Textiel 10 jaar lid Fair Wear Foundation

Met onze deelname staan we in voor een duurzaam en verantwoord geproduceerd (werk)kledingstuk

27 FEBRUARI 2014, GOIRLE
Van Puijenbroek Textiel is deze maand tien jaar lid van de Fair Wear Foundation (FWF). De Goirlese producent van werk- en veiligheidskleding maakt zich daarmee al een decennium hard voor goede arbeidsomstandigheden in de kledingindustrie. Directeur Rob Kwaspen kijkt positief terug op de samenwerking met de FWF. ‘Wij stonden aan de basis van een doordacht systeem en zijn trots op wat we samen met de FWF hebben bereikt in onze ateliers’.

De Fair Wear Foundation is een onafhankelijke non-profitorganisatie en zet zich wereldwijd in voor het verbeteren van de werkomstandigheden van arbeiders in de kledingindustrie. Met duurzaam en verantwoord ondernemen als belangrijke pijlers, ondertekende Van Puijenbroek Textiel in 2004 de acht FWF arbeidsnormen. Deze waarborgen onder meer dat er geen kinderarbeid op productielocaties plaatsvindt en dat er gewerkt wordt onder veilige en gezonde omstandigheden. De FWF verifieert jaarlijks de voortgang en de manier waarop hun leden de acht normen hebben geïmplementeerd in de productieketen.

Kwaspen: ‘Door deel te nemen aan de FWF garanderen we onze klant een duurzaam en verantwoord geproduceerd kledingstuk. De objectiviteit en structurele aanpak van de FWF sluit daarnaast goed aan bij onze kernwaarden’. De FWF feliciteert Van Puijenbroek Textiel met haar tienjarig lidmaatschap. Internationaal verificateur Kees Gootjes: ‘Van Puijenbroek Textiel was als Nederlandse werk- en veiligheidskledingfabrikant al vroeg lid van de Fair Wear Foundation. Het onderstreept het belang van goede arbeidsomstandigheden in kledingfabrieken. Wij kijken ernaar uit onze samenwerking nog lang voort te zetten’.

Met de merken HaVeP en Bucofa is Van Puijenbroek Textiel al bijna anderhalve eeuw een autoriteit op het gebied van werk- en veiligheidskleding. Opgedane kennis en ervaring maakte dit familiebedrijf tot een flexibele en betrouwbare partner met verstand van zaken en oog voor de omgeving. Duurzaamheid staat hoog in het vaandel, dat resulteert in een bewezen constante kwaliteit met een lange levensduur, tegen een goede prijs-kwaliteitverhouding en uitstekende service.

"Van Puijenbroek Textiel was als Nederlandse werk- en veiligheidskledingfabrikant al vroeg lid van de Fair Wear Foundation. Het onderstreept het belang van goede arbeidsomstandigheden in kledingfabrieken. Wij kijken ernaar uit onze samenwerking nog lang voort te zetten." Internationaal verificateur Kees Gootjes, Fair Wear Foundation
"Wij stonden aan de basis van een doordacht systeem en zijn trots op wat we samen met de FWF hebben bereikt in onze ateliers. Door deel te nemen aan de FWF garanderen we onze klant een duurzaam en verantwoord geproduceerd kledingstuk. De objectiviteit en structurele aanpak van de FWF sluit daarnaast goed aan bij onze kernwaarden" Directeur Rob Kwaspen, Van Puijenbroek Textiel